SEKTÖREL

İş Bankası Zeytin Pazarına Ağırlığını Koydu

Havran ilçesinde 1994 yılında kurulan Antgıda A.Ş. dünyanın en büyük zeytin işleme tesisidir. Toplam 70 bin metrekarelik kapalı alana kurulu olan bu dev tesisin yıllık üretim kapasitesi 85 bin ton, stoklama kapasitesi 60 bin tondur. Antgıda tesislerinde 300'ü aşkın personel çalışmaktadır. Türkiye İş Bankası A.Ş.'nin bir kuruluşu olan Antgıda A.Ş.'nin ürettiği fora ve Deste markalı zeytinler Türk Standartları Enstitüsü (TSE) şartlarına uygun olarak işlenmektedir. Eylül 2002 'de tamamlanan çalışmalar sonucunda tesis ISO 9001 Kalite Sistem Belgesi almaya hak kazanmıştır. Fora zeytinlerinin yurtiçi ve yurtdışında satış ve pazarlaması yine bir Türkiye İş Bankası kuruluşu olan Zepa Pazarlama A.Ş tarafından yürütülmektedir. Ürünlerimiz ilk kez, 1999 Nisan ayında Fora markası ile pazara sunulmuştur. Zeytin sektöründe Türkiye'de ilk defa uygulanan titiz üretim anlayışı ve profesyonel pazarlama yöntemleri ile, ciddi bir zeytin markası olarak tüketicinin karşısına çıkan Fora kısa zamanda piyasada kendini kabul ettirmiş ve zeytinde yüksek standardın adı konumuna gelmiştir. Dağıtım konusunda yapılan çalışmalar sonucu, fora zeytinleri, Türkiye'nin dört bir yanına distribütörlerimiz ve ulusal zincirler aracılığıyla ulaşmaktadır.Siyah zeytinden dilimli zeytine, zeytin ezmesinden çekirdeksiz yeşil zeytine uzanan geniş ürün portföyü ile Antgıda ve Zepa, Türkiye'nin zeytin zenginliğini tüketiciye sunmaktadır.Hedefimiz, sürekli aynı kalitede sağlıklı ürünü tüketicinin beğenisine sunarak, zeytinin Fora markası ile istenmesini sağlamaktır.

Fora, zeytinde başarılı bir marka...
İlk kez Nisan 1999 ayında fora markası ile pazara sunduğumuz ürünlerimiz, fora domat kokteyl, fora gülümbe kokteyl, fora çizik ve fora biberli zeytinden ibaretti. O günden bu güne, üretici firma Antgıda ve pazarlama şirketi Zepa Pazarlama olarak, genişleyen ürün portföyümüz ve dağıtım konusunda yaptığımız çalışmalar sonucu, fora zeytinleri, hem perakende pazarının vitrini durumunda olan zincir market raflarında, hem de distribütörlük sistemi aracılığı ile A, B, C tipi bakkallarda yerlerini almıştır. Bu arada yemek fabrikaları,catering firmaları, restoranlar ve oteller gibi toplu tüketim noktalarına dağıtım yapan özel distribütörler aracılığı ile endüstriyel tüketim piyasasında da ürünlerimiz kullanılmaya başlanmıştır.Yine 1999 yılında başlayan tanıtım çalışmalarımız,öncelikle zeytinde yeni bir markanın doğduğunu duyuran, daha sonra da ürün farklılıklarımızı anlatan bir reklam kampanyası ile, televizyon, gazete, dergi ve açık havayı içeren mecralarda Ocak-Şubat 2000 aylarında yayınlanmıştır. Bu arada satış noktasında gerçekleştirilen çeşitli tadım aktiviteleri ile ürünümüzü, birebir olarak tüketiciye tanıtmamız ve tattırmamızla da forayı zeytinde aranan bir marka haline getirmemiz mümkün olmuştur. Yukarıda bahsedilen gelişmeler iç piyasayı kapsamaktadır. Bu geçen süre içinde dış piyasa ile ilgili de önemli gelişmeler kaydedilmiş, gerek standımızın yeraldığı yurtdışı gıda fuarları gerekse yapılan müşteri ziyaretleri ile Amerika, İtalya , Almanya , Belçika, Rusya, İspanya gibi çeşitli ülkelere ihracat gerçekleştirilmiştir. Özellikle Almanya?da Henry Lamotte, Amerika?da Roland, Atalanta gibi konusunda piyasasının en büyük endüstriyel dağıtım şirketleri olan firmalara olan ihracatımız artarak devam etmektedir.

Antgıda; üretimde kalite.
Bizi rakiplerimizden ayıran özelliklerimizi, ham zeytini alırken ve zeytini işlerken olmak üzere iki ana başlık altında inceleyebiliriz;
a)Ham zeytini alırken: Antgıda da işlenen zeytinler, özelliklerinin korunduğu yörelerde, direk olarak üreticiden alınmakta ve her varyeteye göre en uygun hasat dönemini gözeterek yapılmaktadır. Üretimde kalite güvence zeytin alımı sırasında başlamakta, zeytinler, ham zeytin alım standartına göre seçilerek ve boylanarak alınmaktadır. Ham meyve kalitesini korumak için, zeytinlerin alım bölgelerinden en kısa sürede fabrikaya
taşınması sağlanmaktadır. Mümkün olduğunca tatlanmış zeytin almamakla birlikte, işlenmiş zeytin alırken de aynı kontroller yapılmakta ve kendi ürünlerimizdeki tüm kalite
özellikleri aranmaktadır.Alım bedellerinin üreticiye kısa vadelerle ödenmesi, zeytin yetiştiricilerinde bir güven yaratmakta ve yörenin en iyi zeytinlerini almamıza olanak sağlamaktadır.

b)Zeytini işlerken: İşleme yöntemleri açısından farklılıklarımız her varyete için uygulanan doğru tatlandırma yöntemlerinde kendini göstermektedir. Natürel siyah zeytinler, fabrikaya getirildikten sonra kalibre edilerek, doğru ölçülerde yapılmış bulunan havuzlara
konur. Üretimdeki ana hammadde girdileri olarak kaliteli tuz ve su kullanılır. Zeytinlere türlerine uygun miktarlarda baskı yapılması, havuzların temizlik ve bakımlarına özen gösterilmesi, periyodik tuz kontrollerinin yapılması gibi, konularda gösterilen titizlik, nihai ürün kalitesini direk olarak etkilemektedir. Fermentasyon tamamen bittikten sonra havuzdan çıkarılan zeytinler yeniden seçme ayıklama işlemine tabi tutularak, ambalajlanan üründe standart kalite amacımıza uygun üretim yapılır. Kahvaltı sofralarımızın ana besin öğelerinden biri olan zeytinin işlenmesinde, ürüne renk vermek amacı ile kimyasal madde veya diğer renk verici maddeler kesinlikle kullanılmaz.

Yurtdışında yaygın olarak tüketilen Kaliforniya usulü siyah zeytin (ripe olive) üretiminde de son teknoloji kullanılmaktadır. Türkiye'de az tuzlu az yağlı, light zeytin olarak piyasaya sunulan bu ürünümüz, tüm dünyada kabul görmüş yöntemlerle üretilmekte ve 1210C'de sterilize edilmektedir.

Yeşil zeytinlerimiz ise İspanyol usulü işleme tekniği ile tatlandırılmaktadır. Türkiye'nin en sağlıklı ve lezzetli zeytin ezmesi olduğunu rahatlıkla söyleyebileceğimiz siyah zeytin ezmemiz ise, sofralık nitelikteki Gemlik zeytinlerinden tamamen doğal yöntemlerle üretilir. Üretimde, renk veya lezzet elde etmek için herhangi bir kimyasal madde kullanılmadığı gibi, maliyet avantajı yaratmak için farklı varyetedeki zeytinleri karıştırma uygulamasına da gidilmez.

Distribütörlerimiz
Şu anda Türkiye çapında 40 distribütör, ürünlerimizin nihai tüketiciye ulaşma noktası olan bakkal ve marketlere satışını gerçekleştirmektedirler. Distribütörlerimizin firmamızı ve ürünümüzü daha yakından tanımalarını sağlamak amacıyla yapılan çalışmalar kapsamında tüm distribütörlerimiz ziyaret edilerek zeytin eğitimi verilmiş, ürün tanıtım föyleri, satış eğitim notları, fiyat listesi ve prosedürleri içeren fora dosyaları distribütör satış elemanlarına dağıtılmış ve distribütörlerimiz için fabrika ziyaretleri organize edilmiştir. Ürünlerimiz ayrıca Türkiye çapında faaliyet gösteren 10 ulusal zincirin raflarında yerlerini almış durumdadır.

 
Kendinizi Mail listemize ekleyin sitemiz ve sektörle ilgili gelişmelerden sizide haberdar edelim.

 

SEKTÖREL

>> Tarım ve gıda paneli sonuç raporu-2

>> TUSİAD tarım kurulu raporu

>> Dünya pazarında meyve üretiminde süreklilik ve istikrarın anlamı

>> Çanakkale'de siklamen yetiştiriciliği

>> Deveci armudu

>> Fruit Logistica fuarı

>> İpek böcekçiliği

>> İş Bankası zeytin pazarına ağırlığını koydu


 
ANA SAYFAYA DÖN
 

 

Copyright©1996-2000 Cine-Tarım A.Ş. Her hakkı saklıdır.
Cine-Tarım A.Ş.'nin yazılı izni olmaksızın hiçbir yazılı ve görsel malzeme kısmen ya da bütünüyle kullanılamaz.