GÜNDEM

 
Tüketici Alışkanlıklarının Değiştirdiği Tarım

Tüketicilere istediklerini vermek tarım sisteminin temeli ve tüketici alışkanlıklarının değiştirdiği tarımın anahtar taşıdır. Yarının tüketicisine yönelik yiyecek tedariki bugün gıda ihtiyacını sağlayanlar için ekonomik tutarlılık ve büyüme açısından en önemli konudur. Tüketicinin gıda için harcayacağı parayı elde etmek için gelecekteki savaşım alanı değişikliğe kucak açarak ve yarının tüketicilerinin arzularını şimdi-den sezen yenilikler yaratacak firmalar ile dola-caktır. Değişikliği takdir eden ve çabuk harekete geçen firmalar yaşamlarını sürdürecek, belki de, zenginleşecektir; işi ağırdan alanlar ise bir fırsatı kaçıracaklardır. Ve sakın aldırmayın Amerika değişiyor.
Yarının Amerika'sı daha büyük, daha daha varlıklı, daha iyi eğitilmiş, etik anlayışları daha çeşitli ve daha yaşlı olacaktır. Bu değişiklikler günden güne daha incelikli olabilir fakat zaman-la ülkeyi özyapı olarak farklı bir yer haline getire-cektir. Birleşik Devletler Tarım Bakanlığı Ekono-mik Araştırma Dairesi Amerika'nın gıda siste-minin 2020 yılına kadar nasıl bir görünümde olabileceğini incelemek amacıyla önemli bir araştırma çabası içindedir.
Önümüzdeki on yıllarda Amerika birçok demografik değişikliklere uğrayacaktır. Bundan sonraki 20 yıl içinde nüfusumuza 50 milyondan fazla çoğu mülteci olan yeni insan eklenecektir. Siyahlar, Asyalılar, ve özellikle Latin Amerika kökenlilerin, Beyazlara göre oranları artacaktır. İnsan sayısının Batı ve Güneyde arış, Kuzey-doğu ve Kuzey Merkez bölgelerin kayba uğrayacağı, bölgesel nüfus kaymaları olacaktır. Bununla birlikte, en büyük ve en önemli değişiklikler, her geçen gün görsel hale gelmekte, Amerika'nın saçları ağarmaktadır.
Herkes farklı beslenir, ama çoğu zaman sosyoekonomik akranlarımız ile ortak damak tadlarını paylaşırız. Örneğin, daha yaşlı olanlar aynı düzeydeki gençlerden daha fazla meyve ve sebze yeme eğilimindedir fakat onlardan az sık yemeğe çıkarlar. Daha varlıklı olan insanlar dar gelirlilerden daha sık yemeğe çıkmakla, Latin Amerika kökenliler ise Latin Amerika kökenli olmayanlara kıyasla daha fazla balık ve tavuk fakat daha çok süt ürünleri yemektedirler. Yaşam temposu hızlanmasını sürdürürken, yaşamımızın her yönünde, özellikle yemekleri-mizde, da fazla rahatlık arzu ediyoruz. Bu ortak yemek yeme alışkanlıkları, bir ülke olarak ne yediğimiz ve nerede yediğimizde, gelecekte nüfusumuz değiştikçe kaymalar olacağı anlamına gelecektir.
Besleyecek daha fazla insan olması ile birlikte ilave zenginlik ve farklı yiyecek seçenekleri ve yemek yeme modelleri, Amerika'nın 2020 yılına kadar yiyecek için bir yılda 1 trilyon Doların üzerinde harcama yapacak demektir ki, 20 yıl önce böyle bir rakam duyulmamıştır. Bu durum, tabi ki, yiyecek sistemi içinde yer alan yaratıcı/yenilikçi girişimler için yeni fırsatlar ifade edecektir. Fakat artan yiyecek harcamaları hikayenin yalnızca bir kısmıdır.
Daha zengin bir Amerika'da insanlar daha sık dışarıda yemek yiyecekler ve bu yaptıklarında da da daha fazla harcayacaklardır. Yiyecek sektöründeki büyüme güçlü olacak fakat yaşlanmakta olan nüfus tarafından biraz daha ılımlı hale getirilecektir. İleriki yıllarda kalite ve rahatlık yiyecek seçiminde önemli bir rol oynadıkça tüketicinin yiyecek harcamalarındaki artışın yenilen miktarlardakinden daha hızlı olması beklenmektedir. Meyve, balık ve sebze tüketiminde ortalamanın üstünde bir büyüme yaşanması beklenirken kızarmış patates, biftek, domuz eti ve şekerlerin tüketimindeki artış daha yavaş olacaktır. Bu değişiklikler yiyecek sisteminin iş yapma tarzı üzerinde önemli bir etki yapacaktır. Üretim uygulamaları, gıda işleme teknolojisi, toptancılık, perakendecilik ve gıda hizmetindeki değişiklikler dahil olmak üzere,envanter kontrolünden ambalajlamaya, teslimat sistemlerine kadar her konuda ilerlemeler kaydedilecektir. Nüfus yapıları nasıl değişiyorsa, aynı şekilde gıda sistemimizde değişmek zorundadır.

Kaynak:
www.usda.amberwaves.magazine.com

 
Kendinizi Mail listemize ekleyin sitemiz ve sektörle ilgili gelişmelerden sizide haberdar edelim.

 

GÜNDEM

>> Gıda ve tarım sanayimizden sektörel fotoğraflar

>> Tarım Paydaşları Ağı 1. Ulusal Kongresi

>> Değişim ve atılım dönemi başladı

>> Birlikler de faizlerden dertli

>> Çiftçi borçlarına ödeme kolaylığı

>> Tüketici alışkanlıklarının değiştirdiği tarım

>> Hayvancılığa destek önlemleri resmen yürürlükte

>> Türk kirazı dünya markası oldu



 

ANA SAYFAYA DÖN
 


Copyright©1996-2000 Cine-Tarım A.Ş. Her hakkı saklıdır.
Cine-Tarım A.Ş.'nin yazılı izni olmaksızın hiçbir yazılı ve görsel malzeme kısmen ya da bütünüyle kullanılamaz.