TARIMSAL ÜRÜNLERÝN PAZARLANMASI GEREKÝYOR

Tarým ve Köyiþleri Bakaný Prof. Dr. Hüsnü Yusuf Gökalp, tarýmdaki pazarlama sorununun çözümü ve tarýmsal üretimin piyasalarda oluþan taleplere göre yönlendirilmesini saðlamak üzere, Bakanlýk bünyesinde 'Pazarlama ve Dýþ Ticaret Dairesi Baþkanlýðý' kurduklarýný bildirdi. Üreticilerin ve ihracatçýlarýn, iç ve dýþ piyasalar hakkýnda bilgilendirilmesi ile, Bakanlýðýn olanaklarýný piyasa þartlarýna göre yönlendirilmesini saðlayacak Pazarlama ve Dýþ Ticaret Dairesi'nin kurulmasý ile önemli bir eksiklik giderilmiþ, plânlý üretim için gerekli adýmlardan birisi daha atýlmýþ olacak.

Tarým ve Köyiþleri Bakaný Prof. Dr. Hüsnü Yusuf Gökalp, önemli bir tarým potansiyeline sahip ülkemizde, tarýmsal ürünlerin pazarlanmasýnda yaþanan sýkýntýya çözüm getirmek için Bakanlýk bünyesinde 'Pazarlama ve Dýþ Ticaret Dairesi' kurduklarýný açýkladý.

Bakan Gökalp, yakýn zaman içerisinde patates, domates, karpuz, soðan, elma, þeftali, sebze ve meyveler ile yumurta baþta olmak üzere tarýmsal üretimde önemli yeri bulunan pek çok ürünün iç ve dýþ piyasalarda pazarlanmasýnda çeþitli sorunlar yaþandýðýna dikkat çekerek, tarýmsal ürünlerin pazarlanmasýndaki aksaklýklarýn ortadan kaldýrýlmasýna yönelik olarak Bakanlýk bünyesinde yeni bir birim oluþturduklarýný söyledi.

Tarýmsal üretimin yurt içi ve yurt dýþý piyasalarda oluþan taleplere göre yönlendirilmesi, pazarlama hizmetlerinin geliþtirilmesi, üreticinin emeðinin karþýlýðýný alabilmesi, tüketicinin ise makul fiyattan kaliteli ve güvenilir gýda temin edebilmesinin ülke ekonomisi açýsýndan büyük önem taþýdýðýný vurgulayan Bakan Prof. Dr. Hüsnü Yusuf Gökalp, konu ile ilgili açýklamasýnda, þunlarý söyledi: "Ülkemizde serbest piyasa ekonomisi kurallarýnýn zamanla daha etkin hale gelmesi ve dünya tarýmsal ürün ticaretinin liberalleþme eðilimi göstermesi, pazarlama ve dýþ ticaret konularýna ait düzenlemelerin daha dikkatli yapýlmasýný mecbur kýlmaktadýr.

Ülkemizde yýllardýr plânsýz bir þekilde, piyasa þartlarý dikkate alýnmadan üretilen bazý ürünlerin, ihtiyaç fazlasý olmasý sebebi ile imha edildikleri veya depolarda bekletildikleri, bazý üreticilerimizin, masraflarýný karþýlayamadýklarý gerekçesi ile ürünlerini tarlada býraktýklarý veya çok düþük fiyatlarla ellerinden çýkardýklarý bilinmektedir. Bu gibi sýkýntýlardan kurtulmanýn yolu, pazara dayalý üretim sisteminin kurulmasýndan geçmektedir.

Üreticilerimizin ve ihracatçýlarýmýzýn, iç ve dýþ piyasalar hakkýnda bilgilendirilmesi ile, Bakanlýðýmýz imkanlarýnýn piyasa þartlarýna göre yönlendirilmesi, bu sistemin en önemli unsurlarýdýr." Tarým ve Köyiþleri Bakaný Prof. Dr. Hüsnü Yusuf Gökalp, iç ve dýþ piyasalarda oluþan taleplere göre tarýmsal üretimin yönlendirilmesini saðlayacak olan 'Pazarlama ve Dýþ Ticaret Dairesi'nin, resmi ve özel kurum ve kuruluþlarla sürekli iþbirliði halinde yürüteceði görevlerini þöyle açýkladý: "Üretici gelirlerinin arttýrýlmasý ve istikrara kavuþturulmasý ile, tüketicilere makul fiyatlarda ürün sunulabilmesi amacýyla pazarlama kanallarýnýn geliþtirilmesi. Ýç ve dýþ piyasalarda oluþan tüketici eðilim ve isteklerine dair projeksiyonlar yaparak, piyasa þartlarýnýn üretim ve destekleme politikalarýna yansýtýlabilmesi ve üretici, tüccar, ihracatçý ve ithalatçýlarýn, piyasalardaki deðiþmelere reaksiyon gösterebilmesinin saðlanmasý.

Ýç ve dýþ piyasalardaki durumun, oluþan fiyatlar ve ürün akýþý itibariyle güncel ve uzun vadeli takip edilerek, ilgili kurum ve kuruluþlarýn geliþmelerden haberdar edilmesi. Tarýmsal ürünlerde dýþ ticaret politikalarýnýn tespiti, revizyonu ve uygulamasý hususlarýnda Bakanlýðýmýza tevdî edilen görevlerin yerine getirilmesi.

Dünya Ticaret Örgütü, Gümrük Birliði ve Serbest Ticaret Analaþmalarý gibi ikili veya çok taraflý anlaþma hükümlerinin tarým ürünleri dýþ ticareti üzerine olan etkilerinin izlenmesi ve deðerlendirilmesi ile, bu anlaþmalarýn revizyonu ve yeni anlaþmalarýn yapýlmasýnda ülkemiz menfaatlerinin maksimum seviyede korunmasý için gerekli çalýþmalarýn yapýlmasý.

Tarýmsal ürün ihracatýnýn arttýrýlmasý yönünde yürütülen tanýtýmýn yapýlmasý, talep edilen kalitede ve standartta üretim ile yeni pazarlarýn bulunmasý, mevcut pazarlarýn iyileþtirilmesi gibi faaliyetlerin sürdürülmesi.

Temel tarýmsal ürünlerin yurt içi ve yurt dýþý arz-talep ve ihracat-ithalat durumlarýnýn izlenmesi, gerek üreticilerin, gerekse tüketicilerin aleyhine geliþebilecek muhtemel sýkýntýlara karþý çözümler üretilmesi." Bakan Gökalp, "Pazarlama ve Dýþ Ticaret Dairesi"nin kurulmasý ile önemli bir eksikliðin giderildiðini belirterek, "Böylece, plânlý üretim için gerekli adýmlardan birisi de atýlmýþtýr" dedi.


BU HABERLE ÝLGÝLÝ DÝÐER GELÝÞMELER

Haber listemize üye olup tarým sektöründeki haberlere, geliþtirici herkese açýk tartýþma platfomlarýna katýlabilirsiniz.
.
Mail adresinizi sol aþaðýya yazýn ve "Listeye Gir" butonuna týklayýn.
Karþýnýza gelecek sayfadaki formu eksiksiz doldurun.

Powered by ListBot

GÜNDEMDE NE VAR?
>> Makinayla pamuk hasatýna ülke olarak hazýr mýyýz?
>> Tarýmsal mekanizasyon ulusal kongreleri ile ilgili öneriler
>> Tarým politikalarýnda mevcut durum-3
>> Tarýmsal ürünlerin pazarlanmasý gerekiyor
>> Sek Süt'ten üreticiye destek




ANA SAYFAYA DÖN



 
 
Copyright©1996-2000 Cine-Tarým A.Þ. Her hakký saklýdýr. Cine-Tarým A.Þ.'nin yazýlý izni olmaksýzýn hiçbir yazýlý ve görsel malzeme kýsmen ya da bütünüyle kullanýlamaz.