GÜNDEM

ALARA TARIM


Tarım sektörünün öncülerinden

Alara Tarım Ürünleri A.Ş. 1984 yılında yaş meyve sebze ihracatı amacıyla kurulmuştur. Şirket belirli ürünlerde ihtisaslaşıp, gereken tüm alt yapıyı kurarak geniş pazar payıyla dünya pazarında rekabet edebilir düzeyde faaliyet göstermektedir. Bu ürünler kiraz, siyah incir, sultana çekirdeksiz üzüm ve kestanedir. Özellikle kiraz ürününde entegrasyona gidilerek, 3000 dönüm plantasyonlar kurulmuştur. Ziraat departmanı yurt dışından lisanslı ithal bodur fidanlar getirtirilerek üreticilere doğru bahçe faaliyet maliyetleriyle çalışma imkanı sunmaktadır. Şirket pazarlama faaliyetleri yurt dışının yanı sıra yurt içinde ve sanayi ürünlerinde de gelişmektedir. Paketleme evi Bursa ilinde faaliyet göstermektedir. Personel kadrosunda 37 ziraat ve gıda mühendisi faaliyet göstermektedir. Alara Tarım ISO 9002 Kalite sistemiyle çalışmaktadır. Birçok ihracat ürününde yaşadığımız problemler narenciye sektöründe tüm yoğunluğuyla yaşanmaktadır. 1.Yurt dışı pazarlarda görülen en büyük problem, Dünya ekonomisinde hızlı globalleşme, gelişen kominikasyon ve nakliye imkanları ile tüm pazarlara tüm orijinlerden tüm ürünlerin sağlıklı düzeyde erişimiyle pazarlarda oversupply(aşırı arz) pozisyonun oluşmasıdır. Meyve sebze sektöründe arz-talep dengesine paralel gelişen fiyat elastikiyeti çok oynaktır. Bu sektörde bundan böyle; günlük, kısa vadeli pazarlama düşünceleri başarılı olamayacaktır. Pazarlama başarısı; planlama, programlama ve planlanan satışların pazara belirli standartlarla intikaliyle gerçekleşecektir. Bu sistemin uygulanmasında müşteri taleplerinin tümüne yakınının karşılanması amacı güdülmelidir. Amaçlanan sistemin gerçekleşmesi için, ürünü pazara sunacak şirketler, belirli kalite standartlarına uymalı ve belirli pazar fiyatını oluşturmak için disiplinli ve düzeyli ortak pazarlama mantelitesiyle çalışmalıdır. 2.Değerli üreticilerimiz gündelik ve sezonluk düşüncelerden uzun vadeli gelecek düşüncelere yönelmelidir. Pazarın talep ettiği ve edeceğini düşündüğümüz ürün çeşitlerinin üretilmesi esas üretim politikası olmalıdır. 3.Yurt dışı pazarlama faaliyetlerinin yanında yurt içi pazarlama, tanıtım faaliyetleri ve uygun sanayii altyapısıyla alternatif pazarlar oluşturulmalı, belirli pazarlara aşırı yüklenmeler engellenmelidir. 4.Ulkemizde istatistiki bilgi eksikliğinden dolayı sürekli afaki görüşlerle planlama ve programlama yapılmaktadır. Ülkemizde gereken yapıcı ve doğru tarım politikasının geliştirilmesi için doğru ve eksiksiz bilgi tabanının oluşturulması şarttır. Bu bilgilere dayandırılarak yapılacak yatırımlar pazarda kendine yer bulabilecektir. Ancak üretimin doğru planlamayla pazarda gelişebilecek talebin üzerine çıkmaması gerekmektedir. 5.Ureticilerimiz üretim maliyetlerini olabildiğince düşürecek düzenler kurmalıdır. Pazardaki gelişecek fiyatlara etki yapmak imkansız derecede zordur. Ürünlerimizden edeceğimiz karlar, satıştan olduğu kadar üretim maliyetlerinden de olmalıdır. Tüm narenciye üreticilerimize hayırlı, uğurlu, bol karlı, bir sezon dilerim


BU HABERLE İLGİLİ DİĞER GELİŞMELER

Haber listemize üye olup tarım sektöründeki haberlere, geliştirici herkese açık tartışma platfomlarına katılabilirsiniz.
.
Mail adresinizi sol aşağıya yazın ve "Listeye Gir" butonuna tıklayın.
Karşınıza gelecek sayfadaki formu eksiksiz doldurun.

Powered by ListBot

GÜNDEM
>>
Alara Tarım
>>Paulownia
>> Ne ekersen Onu Biçersin
>> Türk Tarımının Moral Günü





ANA SAYFAYA DÖN



 
Copyright©1996-2000 Cine-Tarım A.Ş. Her hakkı saklıdır. Cine-Tarım A.Ş.'nin yazılı izni olmaksızın hiçbir yazılı ve görsel malzeme kısmen ya da bütünüyle kullanılamaz.